Samstag, 28. Juli 2012

Scrambled Tofu - "Rührtofu"


This (really) looks like scrambled egg. But it's vegan and made with tofu!
Hmmm. I ate it for about 3 to 4 times during the last weeks.

Scrambled Tofu:

- 200g tofu, mash it with a fork
- 1 onion, chopped
- olive oil, pepper, salt
- curry, paprika
- parsley, rosemary, etc. (any herbs you like)
(- soy creamer)

Put the mashed tofu and the chopped onion in a pan with some olive oil. Roast for about 5 minutes and then add spices and herbs. You can add some Tablespoons (soy) creamer to make it a little bit creamier (If you add some chopped vegetables or fruit it's like (bought) egg salad).

A friend showed me this blog and this recipe. And I tried and loved it immediately. It's great to eat it on a toast or just straight out of a bowl. Hmmm. Now I one a serving, even if I'm not hungry! 
Just try it! 
Bisous bisous, Luu



Kommentare:

  1. Oh, das hört sich aber lecker an! Ich bin ja kein Tofu-Fan (trotz Vegetarier-Daseins), aber ich glaube, da muss ich mir mal was besorgen :)
    Ist das denn Tofu pur? Ich kenn mich da ja nicht so aus, das gibts ja auch in verschiedenen Geschmacksrichtungen..

    Julia

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ich hab es zB einmal mit Tofu Rosso gemacht, der ist mit Tomaten und eingelegt. Der Tofu sollte nur nicht zu fest sein, weil es sonst schwer ist ihn zu zerdrücken ;)

      Löschen
  2. okay... those look divine! I must try them :) Loving your blog.

    Oh and my GFC is being odd, but it let me follow you through it with my twitter account... who knew you could that?! Love it.

    AntwortenLöschen
  3. Thanks so much for this, I am defs going to have a go. x

    AntwortenLöschen
  4. wow amazing, tasty it looks so good

    AntwortenLöschen
  5. Guten Tag

    Ihr Blog hat unsere Aufmerksamkeit erregt, aufgrund der Qualität seiner Rezepte.

    Wir würden uns freuen, wenn Sie sich auf Petitchef.com einschrieben, damit wir auf ihn verweisen können.

    Ptitchef ist ein Verzeichnis, das die besten Kochseiten des Internets zusammenstellt. Mehrere hundert Blogs sind schon hier eingeschrieben und profitieren davon, dass Ptitchef ihre Seite weiter bekannt macht.

    Um sich auf Ptitchef einzuschreiben, gehen Sie auf http://de.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form oder auf http://de.petitchef.com und klicken Sie auf "Webseite / Blog eintragen" in der oberen Menüleiste.


    Herzlichst

    AntwortenLöschen

All Comments are moderated, so they won't show up immediately! Thanks for stopping by :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...